Förhandstitt på Deathly Hallows

På DVD:n med extramaterial till Harry Potter och Halvblodsprinsen ska det finnas ett klipp med en teaser trailer till Deathly Hallows. Den fanns inte på min svenska DVD så jag tror att det kanske bara gäller USA eller nåt, eller så har  jag helt enkelt missat den. Som tur är finns Internet och trailern finns upplagd på två sidor, hos Mugglenet och hos harry-potter-7-movie-trailer.blogspot.com/. I dag är det 285 dagar kvar till premiären!

Hermione med blodiga händer kastar en skyddsförtrollning kring sig själv, Harry och en skadad Ron.



SPOILER VARNING !!! Strunta i att läsa vidare om du inte läst boken eller vill se trailern för här kommer en synopsis!

I början av trailern sitter David Heyman och David Yates och berättar om hur glada dom är att få jobba med filmen och samtidigt får vi se lite behind the scenes bilder på Daniel och Emma som dansar i tältet, hur det filmas i en skog, Daniel och Emma på kyrkogården och dansande häxor och trollkarlar på bröllopet. Sen börjar själva trailern som hoppar fram och tillbaka mellan klipp då trion blir jagade av Dödsätare i skogen och vistas ute bland mugglare, Harry och Hermione på kyrkogården i Godric's Hollow där dom hittar Ignatius Peverells grav och Harry prata med Ollivander och Griphook i Snäckstugan.

Harry på kyrkogården där han föräldrar finns begravda.

Kommentarer
Postat av: j

den finns bara på blu-ray utgåvorna var jag har förstått :)

2010-02-07 @ 23:37:13
Postat av: Nathalie

Åh hittade precis hit. Underbar blogg! Har länkat dig :D

2010-02-09 @ 19:11:57
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Postat av: Wallerie

Oooooooh! Det hää var jag verkligen inte beredd på! Hela helgen blev bra nu (trots att det är alla hjärtans dag och jag har sällskap)!!



Det är DÄRFÖR jag har dig som länk på bloggen(kom på att jag nog inte har berättat det, a nu vet du iallafall) och har följt dig sen i somras. För att du lyckas klura ut allt det där intressanta innan jag har satt tänderna i det! ^^

2010-02-12 @ 18:27:57
URL: http://wallerie.blogg.se/harrypoddur
Postat av: Matilda J.

ÅH! nu längtar man ihjäl sig tills november ;o

2010-02-22 @ 09:42:57
Postat av: Paupau

Ni vet väl att Harry Potter och halvblodsprinen kommer att vara i två delar.

2010-04-29 @ 14:52:38
URL: http://harryronhermioneginny.blogspot.com
Postat av: HPNytt Svarar

Tack för era länkningar!



Wallerie: Vad kul att höra, jag vet hur det känns när man får en överanskande glad Harry Potter nyhet :)



Paupau: Halvblodsprinsen är ju bara en film, men jag antar att du menar Deathly Hallows? Första delen har premiär den 19:e november 2010 och den sista har premiär den 15:e juli 2011.

2010-04-29 @ 15:35:57
URL: http://harrypotternytt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0