Bilder från Wizarding World

Det har dykt upp lite spännande bilder från den pågående upbyggnaden av The Wizarding World of Harry Potter i Orlando, Florida. Det är meningen att parken ska öppnas nångång i vår men det ryktas om att den inte kommer att stå klar förens i juli i år. Här nedan kan du se ett gäng bilder som verkligen ser lovande ut! Längst ner är också två bilder jag glömt lägga upp, det är skisser på hur två av affärerna i Hogsmeade kommer att se ut.

Framsidan av Honeydukes Sweetshop med ett snötäckt tak! På den gula skylten står det "Tricks and Jokes", det måste alltså vara Zonkos affär för skämtartiklar som ligger brevid.


Krogiga skorstenar i Hogsmeade.


Hogwarts!


Ett meddelande från Ministeriet:
"Magi pågår, tålamod uppmanas."


På Wizarding World kommer man att kunna shoppa i Dervish and Banges..


..och fika på Tre kvastar - på riktigt!

(bilder: mugglenet, hpprogs)

Kommentarer
Postat av: Lisaa

Heej! :D

Jag upptäckte din blogg nu och den verkar helt fantastisk! JAg hade verkligen ingen aning om den här tema parken och jag blev nästan tårögd, för det skulle verklgein vara så himla kul att åka dit! Men är det verkligen så att de kommer stänga igen i Juli? Elelr jag förstod inte riktigt. SKulle gärna vilja veta mer i alla fall om den här temaparken! :D

2010-02-21 @ 12:56:42
Postat av: Sanna Svarar

Visst vore det helt underbart att få åka dit!! Du kan läsa mer om temaparken här på bloggen, till höger finns alla bloggens kategorier listade under "Kategorier" och där finns en för The Wizarding World of Harry Potter. Du kan oxå läsa mer på hemsidan för parken http://www.universalorlando.com/harrypotter/

Och nej den kommer inte bara ha öppet till juli, usch det vore ju inget kul. Jag tror att den kommer va öppen så länge ett intresse finns. På samma område finns parker för Shrek, Spiderman, Jurassic Park osv.

2010-02-24 @ 19:47:35
URL: http://harrypotternytt.blogg.se/
Postat av: sarita

coolt!

2010-02-27 @ 20:51:42
URL: http://zcara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0