Half-blood prince-skådespelare mördad

Det här är ett inlägg jag skrev den åttonde juni 2008 på Min Harry Potter sida. Jag har kopierat texten så att ni som inte visste om det kan få läsa det igen.

Den 18-årige skådespelaren Robert Knox hade precis avslutat inspelningen av sin roll som Marcus Belby i Harry Potter and the Half-blood prince. Han hade förlängt sitt kontrakt och skulle få medverka i Harry Potter and the Deathly Hallows men han hann inte leva för att se den dagen... Hans liv togs den 16 maj under ett bråk utanför en bar i Sidcup när han försökte försvara sin bror Jamie. Fyra av hans vänner blev också knivskadade och en hamnade på intensivvård.
    Ungdomsvåldet i England är ett stort problem. Bara under början av 2008 mördades 14 ungdomar och två veckor innan mordet på Robert Knox blev en av hans rugby vänner mördad.
    Daniel Radcliffe och de andra stjärnorna som Robert spelade mot och såg upp till har bett om att få komma på Roberts begravning.

    Robert spelade den magre och nervöse Ravenclaw eleven Marcus Belby som är ett år äldre än Harry. Han blev medlem i Snigelklubben eftersom hans far blev tilldelad Merlinordern, en ära som proffesor Snigelhorn värderade mycket högt.

Jamie och mamman tillsammans Robert Knox längst ut.
Bilden uppe till vänster föreställer Roberts bror Jamie.


Kommentarer
Postat av: Jo

Oj, det visste jag inte :o :/

2009-07-15 @ 14:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0