Vill du besöka en inspelning?

Jag har fått frågor angående var och när Harry Potter and the Deathly Hallows spelas in så jag tänkte försöka berätta lite om det i ett inlägg. Inspelningen av Deathly Hallows är i full gång och det mesta spelas som vanligt in i Leavesden Studios som ligger en bit utanför London, men en del scener spelas in i riktiga utomhus miljöer. Flykten från bröllopet och flykten till Snäckstugan har redan spelats in och det har jag skrivit om tidigare. Inspelningen av kapitlet "Sju Stycken Potter" spelas in just nu på Bovingdon Airfield i Hertfordshire och bröllopet mellan Bill och Fleur ryktas om att det kommer spelas in den 10:e augusti men det är ingen som vet vart än. Om du vill hålla koll på när olika inspelningar sker så är ett bra tips att kika in regelbundet på HP4U och Mugglenets sida med nyheter från sjunde filmen, båda sidorna är på engelska. Jag kommer såklart också att uppdatera med bilder från inspelningarna så glöm inte att kika in här också!
    Jag skulle i alla fall inte råda er att åka till London enbart för att få vara med om en inspelning av Harry Potter eftersom att man oftast får veta var och när inspelningen sker samma dag som dom börjar filma på stället. Men visst vore det häftigt att helt plötsligt se Harry och Hagrid köra förbi när man tar taxin hem till hotellet? ;-)

Harry och Hagrid ute och kör under inspelningen av Sju Stycken Potter.


Det är inte alltid dom stora skådespelarna som är med på inspelingarna.
Här är Daniel Radcliffes stuntman.



Nånting stort förbereds på Bovingdon Airfield.

(källa: mugglenet, bilder: oclumencia, snitchseeker)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0