Berätta om ditt intresse för Harry Potter

När jag publicerade ett inlägg här på bloggen där jag frågade om vilka ni läsare är så var det många som berättade lite om när dom började läsa böckerna osv. och däför tycker jag att ni ska få ta del av mitt lilla "frågaformulär" som jag hade i gästboken på Min Harry Potter sida.
Så för er som vill får ni jätte gärna svara på dessa frågor
:

- Vilken är din favorit bok?
- Vilken är din favorit film?
- Vem är din favorit karaktär?
- Vem är du mest lik av karaktärerna?
- Berätta gärna om hur du upptäckte böckerna!

Här är mina svar:

— Min favorit bok är nog ändå den sista, Harry Potter och Dödsrelikerna. Som jag grät!
Av filmerna gillar jag mest Chamber of secrets och Prisoner of Azkaban.
— Att välja favorit karaktär är ju som att välja vilket barn som är ens favorit barn, men jag gillar, förrutom trion såklart, professor Snape, Sirius Black, professor McGonagall, Rubeus Hagrid, professor Dumbledore och Molly Weasley.

— Jag skulle tro att jag är en blandning mellan Luna Lovegood och proffesor Dumbledore. Luna eftersom hon anses vara konstig men tycker själv hon är normal, hon säger vad hon tycker och står för det. Dumbledore eftersom han är smart och har dålig humor. Sen är Ron och jag lite lika eftersom vi båda är spindelfobiker.

— Jag minns inte när jag började läsa böckerna, det har alltid varit min yngsta lillebror som fått böckerna i födelsedagspresent och jag har lånat dom av honom och läst. Han har förresten inte läst längre än halva Fången från Azkaban. Jag har i alla fall växt upp med böckerna och förälskat mig i hela Harry Potter-universumet. Jag tillhör också den skara som både älskar böckerna och filmerna, som jag för övrigt sett ungefär en miljoner gånger och det lär bli några miljoner gånger till!

Söt bild va? Den kommer från Oclumencia.


Jag har även några bonusfrågor till den som vill:

Vilket elevhem skulle du hamna i? Vilken är din animagus? Har du nån favorit trollformel? Eller favorit citat? Hur många gånger har du läst böckerna och sett filmerna?
Uppdatering: Jag kom på en till: Vilken är din patronus? Om du kommer på nån mer kul fråga så är det bara att säga till så lägger jag upp den!

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Min favorit bok är Harry Potter och dödsrelikerna för att den är så spännande!

Min favoritfilm är nog harry potter och den flammande bägaren.

Mina favorit karaktärer är trion, dumbledore, hagrid, luna, sirius och tonks.

Jag är nog en blandning av tonks, luna och ron positiv, i min egen lilla värld och inte alltid så smart när det gäller skolan.

Jag upptäckte böckerna när min mormor gav mig den första i present.

Jag hoppas verkligen att jag skulle hamna i Gryffindor, men annars skulle det nog bli Hufflepuff.

Jag skulle vilja bli en fågel om jag var en animagus,att kunna flyga vore coolt!

min favorittrollformel är nog accio för jag är så lat:P

favvocitat är supersvårt att välja för det finns asmånga bra!

jag har läst böckerna en gång hittills och sett varje film över fem gånger iaf! XD

2009-09-06 @ 19:54:28
Postat av: Anna

Min favoritbok är nog, eh, gah svååårt! Jag har inte lyckats välja än. PoA är bra, dock.



Just nu gillar jag HBP väldigt mycket, har egentligen svårt att ta ställning till det också. Det ska bli intressant att ha översikt över alla filmerna när alla väl har släppts.



Jag tror inte riktigt att jag har en favoritkaraktär, men Tonks är sjukt cool. Haha, jag och favoriter går visst inte riktigt ihop.



Jag är ganska lik Hermione, om än inte lika begåvad. Annars tror jag kanske lite Hannah Abbot eller så. Någon entusiastisk person. xD



Min gamla dagisfröken tipsade mina föräldrar om böckerna och om att de borde köpa dem till mig och min bror för att alla sa att de var så bra. Så blev det.



Oooh, extrafrågor!



I'm a Hufflepuff, through and through.

Jag tror inte att jag har en animagus. Man skulle ju vilja ha nåt kul eller intressant, men det skulle säkert bli typ en spindel. Samma med patronus, det är svårt att säga.



Sjukt kul med den här sidan föresten! :)

2009-09-07 @ 16:30:07
URL: http://eriskay91.wordpress.com/
Postat av: Sofia

:)

Min är absolut deathly hallows! Den är ju helt underbar, man gråter, skrattar och man kan sitta helt klistrad med den i timmar.



Min favorit film just nu är the half blood prince, filmerna blir ju bara bättre och bättre. Jag tyckte att alla gjorde så bra skådespelarinsatser i halvblodsprinsen och de gjorde storyn ännu bättre!



Min favorit karaktär är Harry Potter ofc, han är ju så jävla snygg, modig och den där blygheten blir liksom charmig. Han är underbar.



Jag vill vara lik Harry Potter, men jag de är jag inte. Så jag måste nog säga, Hermoine utan smartheten..hahha.



För 2007, när harry potter and the order of the phonix kom på bio och jag såg den blev jag liksom helt lyrisk. Jag kunde inte sluta tänka på filmen, hur var boken och sånt. Så jag sökte på alla Harry Potter sidor och berättade inte för någon om mitt beronde.. Men tillslut fick min bästakompis reda på de och jag fick låna Deathly Hallows av hennes lillasyster. Jag blev ännu mer inne i serien och nu är jag ett anonymt Harry Potter fan.



Bonusfrågor:

JAG ÄR EN STOLT GRIFFINDORARE.

Min favorit trollformel måste vara typ, expecto petronom eller experiallmus.. eller oohh, lumos.Sen är också dom förbjudna förbannelserna rysligt coola. Mitt favorit citat/sida är när Harry går i skogen och "träffar" sina föräldrar/lupin/serius och han frågor om de gör ont att dö och så.. Jag grina lika mycket varje gång.

Filmerna vet jah inte hur många gånger jag sett, massa gånger! Och jag har läst deathly hallows asmånga gånger!

Jag gjorde precis ett test om vilken patronus jag ahde, och de är the the Phoenix. Coolt!:D

2009-09-07 @ 19:10:38
Postat av: erica

Favoritbok är nog dödsrelikerna, den är så spännande! Man kan nästan inte lägga den ifrån sig

Min favoritfilm vet jag inte, gillar alla!

Trion, men jag gillar också familjen weasley( inte percy så mycket, och bill och charlie vet man ju inte mycket om heller)men ginny, tvilllingarna, molly och arthur :) och många fler!

Jag är nog mest lik Ginny, lite småtuff, hyfsat bra i skolan (?) och så :)

Jag såg filmerna (1,2,3,4,5)och tyckte att de var så bra, så jag bestämde mig för att läsa böckerna!

Gryffindor tror jag! Jag skulle vilja vara en fågel, har alltid önskat att jag kunde flyga!

Favortcitat har jag nog inget, men ett jag gillar är i slutet på fenixorden (iaf filmen) när han säger " men vi har något som voldemort inte har. Något att kämpa för" :)



Jag har läst alla böckerna en gång, men inte hela fenixorden(konstig ordning, jag vet)håller på med den nu, men jag har läst små delar ibland, speciellt ur 7:an, de sista kapitlerna ;)

Det var allt, I <3 harry potter!



2009-09-10 @ 17:32:07
Postat av: Nilo

Favoritbok: Shit, kan inte välja mellan 6an eller 7an... Fast får nog säga sjuan ändå! Grät i kanske 20 min efteråt...



Favoritfilm: Tror jag måste säga den senaste.. Även om viktiga detaljer fattades och den var roligare än var den kanske borde varit så var den så bra! Gillade dock inte slutet..



Favoritkaraktär: (förutom trion) McGonagall, Snape, Dobby, Hagrid, Molly Weasly, Tvillingarna, Luna, Sirius, Lupin, James, Lily... Och många fler haha ^^,



Mest lik: Jag VILL gärna vara som Molly W, pga hennes styrka.. Jag är nog lite lik henne, iochmed att hon är så känslig.



Hur jag upptäckte böckerna: Min lärare började läsa de för oss när vi hade fruktstund i skolan (shit, hur längesen måste inte det varit?) och sen dess har jag varit hooked! Shit, jag kom på nu att jag verkligen älskat böckerna i 10 år! Ett decennium! Coolt ^^

2009-09-10 @ 19:51:34
Postat av: Sofie

-Jag älskar alla harry potter böckerna! De är helt fantastiska! Speciellt 7an. Favorit kapitlet är nog "prinsens berättelse"

-Jag tycker att alla filmerna är otroligt bra!

-Min favorit karaktär ar definitivt Snape. Ända sedan jag läste första boken så fastnade jag för honom. Han är speciell, så är der bara. Luna är också en härlig person.

-Jag är väldigt lik Luna Lovegood, har många sagt. Har många gånger hört att vi skulle kunna vara dubbelgångare :)Är nog också ganska lik Lily i sina unga Hogwarts år.

-Min mamma köpte böckerna och började läsa dom och då passade jag också på att göra det. Sen så var jag bara som besatt...

BONUSFRÅGA!

-Jag är nog en gryffindorare.

2009-09-10 @ 20:51:43
Postat av: Anna :D

2009-09-11 @ 23:35:50
URL: http://fjomparen.blogg.se/
Postat av: Anna :D

hej :D



1. det är svårt. Men säger nog 7an :) Det är nog favoriten! (:

2. Oj, svårt! alla filmer är bra. Men den sista,halvblodsprinsen och den flammande bägaren! (:

3. trion såklart! :) tvillingarna, Dumbledore snape, sirius, Lupin, tonks, ginny och luna tror jag!

4. Ginny tror jag. Jag är rätt "stark" och jag tar inte åt mig om min bror "kör med mig" och alla säger att jag är lik henne, utom håret ;) dom säger att jag är lik henne på utreendet med, så man vet aldrig! (:

5. Under mina unga år kollade jag på filmerna och jag tyckte det va bra. Så fick min bror börckerna och började läsa, så jag gjorde med det! och jag ångrar det INTE! (: Jag älskar dom verkligen!! :D



bonus:

jag tror jag skulle vara i Gryffindor eller Huffelpff! för jag är modig, och lik Ginny, men jag är även en huffelpuffare kan man säga, jag är vad man ska säga " normal" med >-<

Animagus, hmm.. det va svårt, kanske en katt eller något. Min favorit trollformel är verkligen accio, eller experiallmus eller expecto patronum.

Favoritcitat: det va svårt, kommer inte på något nu. (: JAg har nog läst böckerna kanske 7-8 gånger nu. Filmerna har jag sett så många gånger så det år inte att räka!!

jag tror jag skulle ha en katt eller något som patronus :P



haha tack för mig! (:



2009-09-11 @ 23:50:46
URL: http://fjomparen.blogg.se/
Postat av: Veronica

1. Svårt val, eftersom alla är så olika, men jag säger nog Goblet of Fire eller Deathly Hallows.

2. Där tycker jag nog Chamber of Secrets eller Goblet of Fire var bäst, men min favorit är nog ändå Philosopher's Stone, den är så himla söt, och fortfarande magisk, om ni förstår vad jag menar;)

3. Ja, trion då, främst RON, så jäkla skön!:D och tvillignarna, Sirius, Dumbledore, Lupin och Molly.

4.Tror faktiskt jag är en blandning av Ron och Ginny. :D

5. Oj,haha, det var lääänge sen. Jag var sju år och hängde efter min syrra och hennes kompis, så sa min mamma åt mig att jag skulle sluta göra det o läsa en bok istället, som då var Harry Potter. Den hade precis givits ut då. Tio år sedan.. haha coolt.. :)



BONUS:

Gryffindor, det fick jag iallafall när jag var medlem på hogwarts.nu :)

Trollformeln är definitivt Expecto Patronum.

Favoritcitatet är från första boken då Dumbledore säger till Harry när han sitter och tittar in i Erised-spegel "It does not do to dwell on dreams and forget to live". Också när Harry är på väg till Den Förbjudna Skogen för o möta Voldemort:

"He wanted to shout out to the night, he wanted her to know where he was going. He wanted to be stopped, to be dragged back, to be sent back home... But this was home. Hogwarts was the first and best home he had known. He and Voldemort and Snape, the abandon boys, had all found home here..."

Gråter varje gång!



Böckerna vet jag inte hur många gånger jag har läst, sjuan har jag nog redan läst 10 gånger.. Ettan kanske 30 gånger..

Filmerna har jag sett.. hur många gånger som helst, har dom på min iPod, så varje gång innan jag ska somna sätter jag på Philosopher's Stone. Helt underbar!:D

Som patronus och animagus skulle jag nog vara en puma eller en fågel. Eller en utter!:)

2009-09-21 @ 13:38:16
Postat av: Maya

- Min favoritbok är nog den tredje, femte och sjunde.

- Just är första och sjätte filmerna mina favoriter.

- Hermione är min absoluta favorit. Jag är ganska

lik henne, både i utseende och sätt :)

- Se förra xD

- När jag var... åtta tror jag, så började mamma prata om dem, och att de var så populära i England, så hon började läsa den första för mig, och då tog det inte lång tid innan jag fortsatte läsa dem själv.



* Jag skulle antagligen hamna i Ravenclaw eller Gryffindor ^^

* Min animagus hade varit en katt ^^

* Favorit trollformler äär... Expecto Patronum & Lacarnum Inflamare (Incendio)

* Mit favoritcitat är av Hermione från första filmen;

"Now, if you two don't mind I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed. Or worse, expelled!" Ett annat bra är av Ron, i femte filmen:

(Hermione: It's quite exciting isn't it, breaking the rules?)

Ron: Who are you and what have you done with Hermione?

* Jag har sett filmerna och läst böckerna så många gånger att jag tappat räkningen.

* Min patronus hade nog varit en varg eller ett lodjur ^^

2009-10-06 @ 17:09:58
URL: http://misguidedghost.blogg.se/
Postat av: Wera

- Vilken är din favorit bok?

Sista boken, Harry Potter & Dödsrelikerna. Åh den är så bra, det händer så himla mkt!



- Vilken är din favorit film?

Hmm.. jag tror att Fången från Azkaban och Den flammande bägaren är bäst :)



- Vem är din favorit karaktär?

Åh gud jag bara älskar Fred och Georges humor och Rons med :) Men Sirius Black gillar jag också :)



- Vem är du mest lik av karaktärerna?

Gud så svårt, vet inte... hmm. Jag tror att jag är lite lik Ginny och



- Berätta gärna om hur du upptäckte böckerna!

Min kompis har läst böckerna jätte många gånger men jag var för lat, min pappa hade köpt Harry Potter 1 åt mig och jag läste en sida men tyckte den var dötrist, var 8 då. Sen en dag under sommarlovet hade jag tråkigt så jag läste Hp1 och fortsatte! =) Det var efter att jag sett filmerna.



Vilket elevhem skulle du hamna i?

Griffindor, haha bara för det mest handlar om dom (A) Men det beror också på mig och jag är väl modig av mig om man jämför mig med många andra...



Vilken är din animagus?

Jag skulle vilja vara en uggla (A)



Har du nån favorit trollformel?Jag gillar Sektum Sempra som görs i Hp 6.



Favorit citat?

Minns inte citat just nu... men det är roligt när Ron, Fred och George kommer men roliga kommentarer.



Hur många gånger har du läst böckerna och sett filmerna?

Sett filmernna många många gånger, har inte räknat... men böckerna har jag läst alla 1 gång och håller på med andra omgången nu, började inte läsa för än i år... jag är på Hp4 nu för andra gången, ettan har jag dock läst några kap 3 gånger, haha :P



Vilken är din patronus?

Min patronus är en kanin (A)



En till fråga:

Skulle du vart "halvblod" eller "renblodig"

Hehe jag skulle vart halvblod (a) elr om man ser det så här så är jag t.ex. svensk/spansk ^^

2009-10-16 @ 21:22:06
Postat av: Josefine

- Min favoritbok är defenitivt Dödsrelikerna !

- Min favvofilm är Fången från Azkaban och så gillade jag HBP rätt så mycket.

- Mina favvokaraktärer är såklart trion, Sirius Black, Dumbledore, Fred och George.

- Jag är inte lik nån känner jag, dock rätt smart och lite "pluggis" som Hermoine. Lite modig oxå som Harry.

- Upptäckte böckerna i skolbiblioteket i sjuan, alltså runt 13, 14 år. Läste böckerna varje rast och fastnade direkt !



Bonusfrågorna !

- Jag skulle vilja tillhöra Gryffindor. Dom är varmhjärtade, modiga människor.

- Min animagus skulle nog vara varg.

- Jag gillar expecto patronum. Mycket kraft och styrka ligger bakom den !

- " Hermoine, you're a girl right ? Wanna come with one of us ?"

När det är dags att välja baldejt i HP4. Älskar den repliken av Ron !

-Har läst alla böcker mer än 1 gång. Har läst Dödsrelikerna 7 eller 8 gånger tror jag ! Filmerna har jag inte ens räknat, har sett dom flera gånger om !

Min patronus får vara en varg där oxå, ett coolt djur tycker jag !

2009-11-10 @ 00:28:26
URL: http://jiceofsweden.blogg.se/
Postat av: Maja

- Sjunde boken helt klart! Bröt t o m ihop i klassrummet första gången jag läste den!

- Min favorit film är nog goblet of fire.

- hmm.. Förutom trion är det nog Luna,Tonks,tvilingarna och Ginny.

- Jag är nog en blandning av Luna,Ginny och Hermione

- Jag såg första filmen sen var jag fast!

BONUSFRÅGOR

-Måste nog erkänna för mig själv slytherin...

- Kanske en säl eller en delfin.(Kanske blir svårt att ta sig fram men jag vet inte)

- Accio,lamslå och epikey (får små sår hela tiden)

- I HBP när Molly frågar varför Harry inte sagt att han ska komma. Och Harry svarar: Jag visste inte,Dumbledore.Molly: Han! men vad skulle vi göra utan honom

- Ingen aning miljoner gånger!

- Säl eller delfin här också.

2010-01-14 @ 17:53:34
Postat av: moa<3<3

- Vilken är din favorit bok?



hmm dödsrelikerna tror jag!;)



- Vilken är din favorit film?



fången från Azkaban!



- Vem är din favorit karaktär?



Draco Malfoy och Snape:)



- Vem är du mest lik av karaktärerna?



Hermione iallafall i skolan!;D



- Berätta gärna om hur du upptäckte böckerna!



mamma tyckte att jag kunde läsa en harry potter bok och se om det var något! och absolut jag känner mig som en av sveriges största fan av harry potter!!

----------------------------------------------------



2010-02-17 @ 16:49:12
Postat av: Erica

Min favoritbok är nog dödsrelikerna, för att det händer så mycket i den x)

Favoritfilm, hmm, jag tror att det är HBP, men det kan bero på att den är nyast och att jag därför har sätt den minst gånger elr nåt, jag vet inte :P

Jag gillar Snape, Bellatrix Lestrange och jag gillar också Dumbledores karaktär mkt ;)

Jag tror inte att jag är lik någon karaktär. :P

Jag fick en bok i julklpp för jättelängesedan och så läste jag den aldrig men för ca 3 år sedan så började jag läsa alla böckerna (om och omigen) x)

Jag har alltid tänkt mig i Slytherin elr Gryffindor vilket är lite konstig för dom är nästan raka motsatser men men :P.

Jag tror att jag skulle vara en fågel av något slag.

Hmm, jag gillar den "klassiska" Expelliamus, men jag gillar också Oblivante (elr hur det stavas :P)

HP6; Once again a must ask to mutch of you Harry.

Jag tror att jag har läst böckerna ca tio gånger, dödsrelikerna har jag nog läst nån gång mindre eftersom den kom ut sist.. x)

2010-02-21 @ 09:41:57
URL: http://aeandir.blogg.se/
Postat av: Liiisaa!

-Min favoritbok måste vara Den flammande bägaren. DEt är svårt att säga varför,´men den är grymt bra och fin för det handlar mycket om vänskap i den boken tycker jag.

-FAvoritfilm är också Den flammande bägaren, av samma anledning. ;)

-Min favorit karaktär är nog Luna Lovegood, därför att hon är väldigt spontan och det är alltid kul när hon dyker upp.

-Jag tror att jag är ganska lik Lavender Brown. En väldigt fnittrid tjej. ;)Jag kan också vara lik Hermione med tanke på lite envishet och ta ganska lätt illa upp. xD

-Jag har nog ingen aning om hur jag upptäckte böckerna. Egentligen så tror jag att jag upptäckte filmen först. Vi såg Harry Potter och Hemligheternas kammare i skolan och jag tyckte att den var jättebra. Sedan så önskade jag mig den första boken tror jag och sedan nästa och nästa. Och nu är jag helt fast och vill bara läsa och titta och läsa och titta. :D

-Hufflepuff tror jag ganska säkert jag skulle passa i. JAg tycker rättvisa är väldigt viktigt och jag tycker skolan är väldigt viktig, trots att jag kanske inte alltid lägger manken till. :P

-Om jag vore en animagus så skulle jag nog vara en katt. Flera av mina kompisar tycker att jag liknar en katt lite till utseendet. Jag tycker katter är så sköna för de är så smidiga och endå lata för de kan göra lite vad de vill.

-Jag gillar protego för jag är mer "försvara-mig-personen" än "attack-personen". Annars tycker jag om Levicorpus för att den är ganska kul.Wingardium Leviosa är också en av mina favoriter för det är den första jag "lärde" mig. :)

-HP6: (film, när Harry tagit Felix Felicis elexiret och träffar på Horace i växthuset) "Siiiir!"

-Böckerna har jag läst en gång var, men de är så hiiiiimlans bra! (A) FIlmerna har jag sett..., jag vet inte huuuuuuuur många gånger! xD

2010-02-21 @ 14:27:19
Postat av: Amina

*Det är nog fången från Azkaban.. för att den har så mycket humor i sig!

Sen också Dödsrelikerna. Grät nog mest i slutet av boken då jag förstod att det inte kommer fler Harry Potter böcker.



* Min favoritfilm är också Fången från Azkaban men även Den flammande bägaren.



*Tror det är Fred och George. De lyser upp med sina skämt även i de mörkaste tiderna. Var nästan nära på att drunkna i mina egna tårar när Fred dog. Sedan är det också Ginny för hon är så självständig!



*En blandning av Ron, Luna och Hermione. Tar skolarbetet på allvar, men kan lata mig då och då och jag brukar säga en massa konstiga saker som får mina vänner att se ut som frågetecken!



*Jag ärvde min storasysters böcker. Men då var jag ganska liten och hade ingen lust att läsa tjocka böcker. Men när jag såg Harry Potter filmerna blev jag intresserad och testade. Sedan dess har jag varit helt fascinerad av dem.



Bonusfrågor:

* Kanske Rawenclaw eller Gryffindor.



* En fenix om det hade gått.



*Reparo. Bra att använda om jag tar sönder något xD



*Mitt favoritcitat är när (i första boken/filmen) Hermione säger till Ron

"Det uttalas Leviåååsa inte Leviosaa" Det skrattade jag mycket åt.



*Har läst 1-4 två gånger och 5-7 en gång

Har sett alla minst 500 gånger.



*Min patronus är nog ett kattdjur. En gepard.

2010-04-02 @ 21:23:23
Postat av: Sofie the Potterfan x)

-Favoritboken är 7an, den är väldigt spännande. Men 4an (och de andra också såklart) är också bra :)

-Av filmerna tycker jag bäst om 1an, för den är så bra gjort (+att de var så små och söta!). Eller kanske 4an, men jag har sett den så många gånger att jag vet vilken scen som kommer och vad som ska hända...

-Min favoritkaraktär är nog Luna Lovegood för att hon är rolig, annorlunda och egen. Men jag tycker också om Fred och George, för att de alltid har något på gång. I trion tycker jag bäst om Ron, jag tycker att han är väldigt skön. ^^

-Jag vet inte vem jag är mest lik... Kanske en blandning av typ Luna och Ron. Luna för att jag gillar att vara lite egen, och kan fråga folk lite konstiga saker. Ron för att jag också är rädd för spindlar, och jag kan vara en sån som säger fel saker på fel ställe.

-När jag var ca 7/8 år provade jag att läsa första boken. Men jag upptäckte att det var så långa kapitel, och orkade inte läsa. Men jag tyckte om filmerna, fast jag förstod inte HP-världen så mkt... Så för ungefär 1 år sen sa min storasyster att jag iaf kunde ge dem en chans och läsa den första. Och det gjorde jag. Jag läste ut den på två dagar, och sen var jag fast. Jag har nu läst alla i serien på både svenska och engelska, nu läser jag dem på svenska för andra gången (är just nu på 4an).

-Om jag kom till Hogwarts skulle jag nog placeras i Hufflepuff, för jag ser mig själv som en lojal och vänlig person.

-Jag vet inte vad min animagus/patronus skulle vara. Jag skulle vilja vara en fågel, jag skulle vilja kunna förflytta mig genom att flyga.

-Min favoritformel är nog Accio, det vore coolt att bara kunna locka till sig något. Eller kanske Reparo, då gör det inget om man skulle ha sönder något. ^^

-Jag har flera citat jag gillar, blir svårt att bara säga ett... Men jag gillar detta citat från Sirius i femte filmen: "Världen är inte uppdelad i goda människor och Dödsätare".

-Har läst en gång på svenska, en gång på engelska, snart en andra gång på svenska... Så, ca 3 ½ ^^

Vet inte hur många gånger jag har sett filmerna, men det är nog många ;)

2010-04-02 @ 23:30:04
Postat av: Milea

- Vilken är din favorit bok?

Jag gillar alla mycket fast fastnat extra för Goblet of fire.

- Vilken är din favorit film?

Den var svår! Men jag måste nog svara Goblet of fire där med;)

- Vem är din favorit karaktär?

Jag gillar trion ofcourse. Annars gillar jag Luna Lovegood...

- Vem är du mest lik av karaktärerna?

Haha, tror jag måste svara Neville. Jag är lite udda och klumpig. Kanske Luna lite, jag tar kritik väldigt bra, bryr mig inte om vad andra säger!

- Berätta gärna om hur du upptäckte böckerna!

Min mamma tyckte att jag skulle läsa böckerna eftersom jag gillade "Twilightböckerna" väldigt mkt. SÅ jag gav dem en chans så blev jag kär direkt!

-Vilket elevhem jag helst skulle vilja hamna i?

Gryffindor eller Hufflepuff

-Min animagus?

Jag skulle vilja vara en hund!

-Min favoritformel?

Accio vore ballt! Alohomora vore oxå coolt!



Jag har sett filmerna många många gånger. Böckerna har jag läst en gång. Men ska börja en ny omgång snart.



2010-04-04 @ 17:02:30
URL: http://melejah.blogg.se/
Postat av: matilda

- Vilken är din favorit bok? ~ Azkaban och sen velar jag mellan OotP,Hbp eller DH

- Vilken är din favorit film? ~ PoA och HBP, fast vi får väll se när DH kommit ut också! ;)

- Vem är din favorit karaktär? ~ Dobby, Tonks, Marodörerna och typ.. Ron :D haha

- Vem är du mest lik av karaktärerna? ~ Tonks för att jag är så fruktansvärt klantig, Ron för jag älskar mat, Harry för att jag oftas gör saker som jag måste göra, även fast dem är jobbiga. Och sen självklart Luna eftersom vi båda är alldeles Loony, men det spelar ingen roll för vi tror på det vi tror på.

- Berätta gärna om hur du upptäckte böckerna! ~ Mamma upptäckte dem och läste ett eller två kapitel åt mig och min lillebror när jag var 6 eller 8 år. ^^

-Vilket elevhem skulle du hamna i? ~ Hufflepuff eller Gryffindor

-Vilken är din animagus? ~ Oj.. nått litet sött som inte är så smidigt? Hahah Ingen aning faktiskt.

-Har du nån favorit trollformel? ~ Hmmm..Expecto Patronum eller Riddikulus tror jag.. men jag vet inte

-Eller favorit citat? ~  Ojoj många citat, för många för att skriva ner tyvärr haha men ett är väll.."I haven't poisoned that chocolate you know", Remus Lupin i PoA

-Hur många gånger har du läst böckerna och sett filmerna? ~ För många? ^^ Jag har faktiskt inte räknat, jag vet dock att jag läste GoF 12 gånger i rad innan premiären av filmen. Och jag har snart läst ut den ännu en gång, av någon anledning 8) haha

-Vilken är din patronus? ~ Kanin .. tror jag ^^

2010-04-16 @ 11:16:48
URL: http://metamorfmagus.blogspot.com/
Postat av: malin



Min favoritbok är nog ändå den sista, varje gång jag läser den vågar jag inte titta på sidorna men vill ändå bara fortsätta läsa.

hatar slutet men älskar det lika mycket..hatar att alla dör men tycker också att det är bra (missförstå mig inte, jag bölar varje gång jag läser om när någon av den "snälla" dör men någon måste liksom dö:S)



min favvo film är nog fenixorden, älskar den:)



mina apsoluta fovvo karaktärer är tonks, lupin och tvillingarna.

alla är liiite udda och det gillar jag:)



jag är nog mest lik...tonks tror jag.

jag byter alltid hårfärg (har haft rosa), jag är extremt klumpig-.-, är nästan alltid glad, kommer bra överäns men andra och gör det som känns rätt.



hur jag upptäckte böckerna är en ganska konstig historia, jag gick i femman tror jag och min lärare var riiiiiktig arg på mig.

hon knuffade ut mig ur klassrummet och tvingade mig sitta stila i en soffa som låg ute i korredoren.

innan och gick nästan kastade hon en bok i huvudet (tror inte det var meningen) och så sa hon "här, lär dig något vettigt" sedan gick hon.

det första jag jag tänkte när jagv såg det vises sten var "fyyy fan vad tror), efter lite tjurande och gnäll från min sida så började jag små titta i den och jag föll direkt för den.

min lärare fick bokstavligen slita den ur händerna på mig:)



Vilket elevhem skulle jag hamna i? jag tro att jag skulle hamna i typ hufflepuff, låter lite som mig..inte modig, smart eller slug som en orm..



Vilken är min animagus? jag skulle nog få en isbjörn...ÄLSKAR IS!!



Har du nån favorit trollformel? njeee, tycker alla typ är gryyyymma!!



favorit citat:

Mormor, jag har tappat bort min padda "igen". /Neville LongbottomHur

"I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me." /harry

"Albus Severus..you were named for the two headmasters of Hogwarts. One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew." /harry

"Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a professor." / The Marauder's Map

"Ah well . . . wand still in your jeans? Both buttocks still on? Okay, let's go. Locomotor Trunk ." /tonks



heheh som ni ser så har jag gaaanksa många favvosar men den bästa (och sorgligaset) är nog:

"I am sorry too," said Lupin."Sorry I will never know him...but he will know why I died and I hope he will understand I was trying to make a world in which he could live a happier life."/lupin



många gånger har jag läst böckerna och sett filmerna? jadu, ganska många gånger, läst böckerna fler gånger dock eftersom dem är bättre:)



heheh, vet att det är ett sent svar men snubblade förbi den här och hade nget annat för mig:)

2010-12-27 @ 01:48:24
Postat av: Elsa

Min favvo-bok är...alla såklart!



Min favvo-film är också alla!(av dom jag sett, mamma och pappa låter mig inte se sjuan för jag är 12 år:( har nån något tips på hur jag ska få se den?????)



Min favvo-karaktär är Ginny,Lily,James, Sirius & trion.



Jag är nog en blandning av Ginny & Hermione för alla i klassen tycker jag är smart & jag är som Ginny till sättet.



Från början så hatade jag Harry Potter men tillslut så började jag läsa och kunde inte sluta:) Jag och en kompis såg alla 6 första filmerna på en natt.



Jag skulle självklart hamna i Gryffindor, men Ravenclaw skulle inte va så dumt...



Min animagus skulle vara en katt.



En bra formel är Levicorpus...



Favvo-sitat är: "Stanna nära mig", det som Harry säger till sin mamma innan han ska dö i sjuan.(jag börjar ALLTID gråta då) "Alltid samma förvånade ton"

är också bra...



Jag har alldrig räknat hur många gånger jag läst & sett Harry Potter men det är nog en hel del.



Min patronus är nog en hippogriff.



Det var allt om mig...glöm inte att tipsa!

2011-03-31 @ 19:59:12
Postat av: elsa

Kan nån ge tips på hur jag övertalar mina föräldrar

att få se på sjuan??? Jag är 12 så dom tycker jag är för liten.....bhuäääää :(

2011-03-31 @ 20:06:41
Postat av: Elsa

Huuuuuuuuuuuuuura! Jag fick se den!=)

2011-05-06 @ 12:34:51
Postat av: Adam

Min favorit bok är nog den sista, jag tyckte att den var mycket sorglig men bra.

Min favorit Film var nog dem båda delarna av Harry Potter och Dödsrelikerna.

Min favorit karaktär är nog Neville Longbottom.

Jag är nog mest lik Neville, Fred eller George.

Jag upptäkte böckerna hemma hos min Pappas kompis jag lånade bok 4 och började läsa direkt. Den dagen läste jag ut 3/4 av boken.

Jag skulle nog villa hamna i antingen Griffindor eller Ravenclaw.

Min animagus skulle nog vara en hund eller en marsvin.

Min favorit trollformel är antingen Lumos eller Confundo.

Min favorit ciat är nog ``Dobby har kommit för att rädda Harry Potter och hans vänner, fast på engelska.

Jag har läst bökerna minst ett 150 tal gånger och sett filmerna flera tusen gånger.

Min patronus är nog en hund.

Det var allt från mig, hej sväjs!!!!



2011-07-24 @ 23:34:02
URL: http://www.potterweasley.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0